30.9.2009

Marianne Crush -juustokakku

Ehdinpäs tänne vielä syyskuun puolella, hyvä minä!! Mun tavaksi on näköjään jo tullu höpötellä niitä näitä tähän alkuun. Enkä mä viiti tehä sääntöön poikkeusta tälläkään kertaa. Mä oon nimittäin pohtinu sitä, että miten ihmiset - tai siis tässä tapauksessa varmaanki lähinnä lapset - ajautuu harrastamaan jotain tiettyä harrastusta? Onko se enimmäkseen tuurista kiinni, tuleeko lapsesta taiteilija, älytön jalkapalloilija vai notkea balettitanssija? Vai onko se vanhempien innostuksesta kiinni? Mä olisin halunnu pienenä ruveta harrastamaan uintia, mutta siinä uintiseurassa ei ollu sillä hetkellä tilaa, kun meijän iskä sinne soitti. Jotenka mun lajiksi ei tullu uintia. Missähän sitäki olis tälläki hetkellä polskimassa, jos sillon tilanne olis ollu toinen?? Hm.

Joo, eli mulla on esiteltävänä enää YKSI kakku, joka ei oo koskaan aiemmin näyttäytyny täällä blogissa. Jipii. Kyllä mä vielä kohta saan teille kerrottua joka ikisestä tekeleestä jotain. (: Tein jokunen aika sitte juustokakun, jonka "juttu" on Marianne Crush -rouhe ja vadelmat.



200g Digestive-keksejä (Marianne Crush -pussin kyljessä suklaakeksejä)
50 g voita sulatettuna
2 dl vispikermaa
120 g Fazerin Marianne Crush -rouhetta
200 g maustamatonta tuorejuustoa (pussin kyljessä rahkaa)
5 liivatetta
1 dl vettä
400 g pakastevadelmia (ohjeessa myös mansikoita, mutta laitoin pelkästään vattuja)
1 dl sokeria
4 liivatetta
1 dl punaista mehua ->vadelmamehua

Idean noiden parin kohdan vaihtoon sain täältä. Tarkempi ohje löytyy siis myös Fazerin Marianne Crush -rouhepussin kyljestä. Tarjosin tätä kakkua muuten myös valmistujaisissanikin, mutta niistähän ei ole kuvia laisinkaan. :(

1 kommentti:

  1. Mulla on sulle yks hyvä A3 sivunen tästä leivontablogi villityksestä ;D sua saattais kiinnostaa..

    Terkuin,
    Mari

    VastaaPoista

Hiphei, jätä viesti äänimerkin kuultuasi. *Piiiiiiiiip* Danke für deine Nachricht!